Nachádzate sa tu
Technické a informačné služby v strojárstve 3917 6 02
Profil absolventa:
Absolventi tohto študijného odboru sú pripravení na vykonávanie prác ako asistent technicko-hospodárskych pracovníkov v súkromných alebo štátnych firmách. Majú znalosti v ovládaní modernej kancelárskej techniky vrátane počítačovej, v písaní na elektronickom písacom stroji, počítači a v ekonomike. Vedia účtovať v jednoduchom i podvojnom účtovníctve. Naučia sa pracovať so systémami pre tvorbu novín, časopisov, propagačných materiálov a prezentácií.
Absolventi vedia komunikovať v dvoch svetových jazykoch. Sú tiež pripravení na štúdium na vysokých školách, hlavne technického a ekonomického zamerania. Môžu získať štátnu skúšku z písania na stroji (na počítači) a z korešpondencie. Študijný odbor je vhodný najmä pre dievčatá.
Absolvent má:
- potrebnú slovnú zásobu a vyjadrovaciu schopnosť v ústnom aj písomnom styku,
- poznať a chápať humanitnú a umeleckú funkciu literatúry a ostatných druhov umenia, ich hlavné vývojové etapy a črty, získať uvedomelé čitateľské návyky,
- poznať dejiny slovenského národa a významných období svetových dejín,
- znalosť dvoch cudzích jazykov na úrovni, ktorá mu umožní priamy osobný styk s cudzincami a štúdium zahraničnej odbornej literatúry s používaním slovníka a ďalších pomôcok,
- si osvojiť podstatu prírodných a spoločenských javov, poznaním zákonov ktorými ich vyjadrujeme, vrátane možností ich využitia na zmenu životných podmienok a riešenia praktických úloh v danom odbore,
- znalosť vývoja ľudskej spoločnosti a ekonomických vzťahov,
- znalosť základov psychológie, medziľudskej komunikácie a informatiky.
Absolvent pozná:
- tendencie vývoja, vedy, techniky a ekonomiky v širších spoločenských súvislostiach a vzťahoch, dôležité pre štúdium a riešenie technických problémov,
- základnú odbornú terminológiu z oblasti techniky administratívy, hospodárskej a obchodnej korešpondencie,
- základné ekonomické pojmy a princípy fungovania obchodných vzťahov v trhovej ekonomike,
- organizáciu a riadenie výroby a služieb pri uplatňovaní zásad finančného plánovania a ekonomiky práce,
- metodiku a postupy účtovania v sústave podvojného účtovníctva, analyzovať finančnú situáciu podniku z podkladov účtovníctva,
- základné právne formy podnikania,
- spracovanie ekonomických a hospodárskych podkladov s využitím prostriedkov výpočtovej techniky,
- zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, hygieny práce, tvorby a ochrany životného prostredia.
Absolvent vie:
- využívať všetku dostupnú kancelársku techniku (rozmnožovacie a kopírovacie stroje), telefón, telefax, telex, diktafón a pod.,
- používať výpočtovú techniku, osobný počítač triedy PC, vrátane periférnych zariadení,
- vytvárať s pomocou osobného počítača ekonomické databázy a niektoré typy účtovných dokladov (napr. faktúry, pokladničné doklady, príjemky a výdajky),
- ovládať písanie desaťprstovou hmatovou metódou,
- vecne, štylisticky, gramaticky a formálne správne vyhotovovať hospodárske písomnosti,
- komplexne vykonávať administratívne práce podniku alebo súkromnej firmy,
- pracovať s informáciami používanými v hospodárskom procese a sprostredkúvať ich pre riadenie prostredníctvom výpočtovej techniky,
- zabezpečovať sociálno-ekonomické informácie pre potreby riadenia (zbierať, triediť, spracúvať, hodnotiť a využívať) pri riešení konkrétnych situácií,
- orientovať sa v základných právnych normách a zákonoch,
- aplikovať metódy prieskumu trhu a možnosti podnikania v tejto oblasti.
Informácie
- Kontakt
- Rozvrh
- Suplovanie
- História školy
- Misia a vízia školy
- Projekty
- Vedenie školy
- Školská knižnica
- Školská jedáleň
- Vyhodnocovacie správy
- Hospodárenie s majetkom
- Povinné zverejňovanie
- Smernica 107/2015
- Školský poriadok
- Práce žiakov
- Spolupráca so zamestnávateľmi
- Pracovné ponuky
- Napísali o nás
- EU Projekt
- Erasmus+
- GDPR - ochrana osobných údajov
- INTERREG SK-CZ
- SciLab
- Plán rozvoja organizácie
- Pracovné ponuky pre absolventov
- Profesijné zameranie a služby
- MAJETOK ŽSK
- Etický kódex pedagogických a odborných zamestnancov
- Smernica k prevencii a riešeniu šikanovania žiakov