Prepájanie školy s praxou. To je najdôležitejšie heslo stredných odborných škôl.
Na našej škole už po 4. rok zavádzame špecializáciu odboru IST na herný vývoj. Pokiaľ ide teda o získanie praktických zručnosti, žiakov zapájame do rôznych súťaží či prezentačných akcií. Takouto akciou bola aj exkurzia do Košíc, kde sa uskutočnila najväčšia herná konferencia na Slovensku – Game Days.

Game Days je najväčší herný festival na Slovensku s hviezdnym programom a sériou workshopov. Tohtoročné Game Days priniesli ešte bohatší a pestrejší program než kedykoľvek predtým. Konferencia sa uskutočnila od 23. do 25. októbra 2025 v priestoroch Kasárne/Kulturpark, kde spojila herných vývojárov, hráčov a profesionálov z celého sveta. Harmonogram podujatia zahŕňal prednášky, panelové diskusie, workshopy a networkingové stretnutia s hosťami z popredných štúdií ako Unity, Supergiant Games, Fireshine Games, Revolution Software, CD Projekt Red, Flying Wild Hog, Warhorse Studios či Disney. Prvýkrát na Slovensko zavítal aj legendárny Charles Cecil, tvorca kultovej série Broken Sword. Prednášky sa zameriavali na odborné témy ako oblasť technológií, dizajnu, práva, biznisu či umenia. V rámci diskusie bol hlavným ťahákom Q&A so zástupcami Valve, počas ktorej sa vývojári mohli priamo pýtať na procesy spojené s vydávaním a propagáciou hier na Steame. Účastníci mohlo využiť tzv. networking - miesto, kde sa stretávajú vývojári, vydavatelia, indie štúdiá a profesionáli z celého sveta – ideálny priestor pre nové partnerstvá, investície a kariérne príležitosti. V hlavnej hale sa predstavili pripravované hry a projekty od domácich aj zahraničných štúdií. Svoje novinky ukázali okrem iných Games Farm, Nine Rocks Games, 3Division, Grip Studios a ďalší. V závere akcie prebehla tombola o veľmi zaujímavé ceny.

Za našu školu sa podujatia zúčastnili žiaci 4. ročníka skupiny gameslab. Veríme, že sa im podarilo preniknúť viac do sveta vývoja hier a získali potrebné vedomosti a kontakty pre pokračovanie v tomto odvetví.
PS: Zo slov žiaka: „GameDays mi prinieslo omnoho viac, než som pôvodne čakal. Tento rok som sa sústredil najmä na prednášky, ktoré som potreboval pre svoj osobný aj projektový rozvoj. Či už išlo o techniky prezentovania vlastnej hry/projektu, komunikáciu s publishermi alebo celkovo zlepšenie komunikácie a plánovanie vývoja hry. Ohľadom projektov čo boli na GameDays vystavované, prešiel som si skoro každý z nich. Čo ma najviac inšpirovalo bolo sledovať, ako rôzni tvorcovia riešia podobné problémy ako ja, ale inými spôsobmi. Na konci play-testovania som zanechal každému vývojarovi krátky feedback. Celkovo mi akcia dala hlavne nový pohľad na to, kam chcem smerovať, veľa motivácie a konkrétne kroky, ktoré by som mohol v budúcnosti riešiť.“

Fotodokumentácia: odkaz na fotogalériu