Future Devs

V dňoch 20.–21. novembra sa uskutočnilo v poradí už tretie stretnutie učiteľov a ľudí z hernej branže s názvom Future Devs. Konferencia sa uskutočnila na strednej škole SPŠE Hálova v Bratislave. Vďaka organizácii SGDA mohla táto konferencia opäť spojiť herný priemysel so školami zo Slovenska a zahraničia. Stretnutia sa zúčastnili zástupcovia vzdelávacieho sektora, ktorí v rámci svojich aktivít zohľadňujú potrebu vzdelávania budúcich profesionálov v oblasti herného vývoja. 

Cieľom konferencie je vzájomné oboznámenie sa s aktivitami všetkých participantov, stimulovanie nových foriem spoluprác, informovanie a reflektovanie na potreby poskytovateľov vzdelávania a tvorcov a zamestnávateľov v hernom priemysle.

Tento ročník bol charakteristický aj medzinárodným rozmerom. Neorientoval sa len na lokálny región, ale privítal aj zástupcov škôl, univerzít a inštitúcií z Rakúska, Poľska, Česka a Belgicka. Podujatie tak prinieslo nové možnosti pre širšiu cezhraničnú spoluprácu a inšpiráciu pre domáce školy a univerzity priamo od zahraničných partnerov.

Význam konferencie Future Devs 2025 spočíva v jej schopnosti vytvárať profesionálnu sieť pre informačnú výmenu. Podujatie reaguje na potrebu vzdelávania budúcich profesionálov a poskytuje školám priestor na konfrontáciu učebných osnov s reálnymi požiadavkami trhu práce. Prezentácie zamestnávateľov (ako napr. Pixel Federation, Nine Rocks Games, Grip Studios, alebo Impact Games) pomohli identifikovať kľúčové zručnosti pre absolventov.

Program konferencie Future Devs 2025 bol rozdelený do dvoch intenzívnych dní a zaoberal sa niekoľkými okruhmi tém. Hlavné tematické zameranie zahŕňalo: Vzdelávacie štandardy a vstupné požiadavky (diskusie o podmienkach prijatia na VŠ), praktické zručnosti a tvorba portfólií (prednášky o príprave technických a umeleckých portfólií a praktický Mini Game Jam), technológie a inovácie (prípadové štúdie o využití AI v hernom priemysle), medziuniverzitná a medzinárodná spolupráca (prezentácie o organizovaní projektov naprieč univerzitami a školskými sieťami z Rakúska, Poľska a Belgicka) a inovatívne metódy výučby (témy ako blended learning a flipped classroom). Program tak pokrýval celú škálu problémov, od formálnych požiadaviek na študentov až po moderné trendy v hernom priemysle a pedagogike. Kompletný program konferencie si môžete pozrieť na nasledovnom odkaze.

Keďže na našej škole prebieha projekt GamesLab (výučba herného vývoja), pre našu školu bolo veľmi užitočné zúčastniť sa tejto akcie a nadviazať kontakty s odborníkmi z herného priemyslu i vysokými školami zameranými na dizajn a programovanie hier.

Fotodokumentácia: odkaz na fotogalériu